Home   I   Mozajka   Zvuky   I   O zemi   I   Deník [ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 I   About

4.den 30.7.2005

Trasa:

Deník:

Ráno ještě zajíždíme k fjordu do městečka Andalsnes, jakožto do nejsevernějšího bodu naší výpravy a od této chvíle už míříme na jih. Ještě nakupuje něco k jídlu a Dóža, jelikož jede s námi poprvé, zve nás na plechovku piva. Pivo konzumujeme přímo před samoobsluhou, což obyvatele pobuřuje. Opouštíme Andalsnes a stoupáme Trolí stezkou vzhůru. Po táhlém stoupání údolím se před námi otevírají serpentiny, kde začíná ten správný mumraj. Auta se vyhýbají a mraky jsou hodně nízko. Nahoře nás čeká mlha a ledová koupačka v jezírku nad vodopádem. Pěší výlet na TrollStigen vynecháváme, neboť je hustá mlha. Sjezd do městečka Valldall u fjordu Norsdallfjorden je táhlý a prudký, kolem nás hory a vodopády. Pod jednou homolí zastavujeme a obědváme. Silnice pokračuje kolem jahodových plantáží a tak si vzpomínáme na Alici a zároveň ji posíláme SMS, abychom se sešli ve Valldalu. Ve Valldalu se konala slavnost a dražba nepotřebných věcí, Alice přivedla i svoji kamarádku Janu, takže jsme nádherně vyplnili část odpoledne konverzací v českém jazyce. Holky odjíždějí zpět na farmu a my se ubíráme ještě na pivko. Nestačíme se ani divit co tu sedí za opilé ženy. Jedna každou chvíli hledá svůj mobil pod stolem, druhá je v kalhotkách a hledá nohavici od kalhot.  Trajekt sotva stíháme, na druhém břehu se ještě koupeme v ledovém fjordu a usínáme tentokrát v kempu, opět po širým nebem.

Fotografie:

Andalsnes zakázané ovoce na veřejnosti pozor Troll
na trolí stezce na trolí stezce na trolí stezce
nadnárodní záležitost koupačka nad vodopádem Norka
před kioskem Trolíci sjezd z Trollstigenu
oběd pod homolí fjord ve Valldalu setkání s Alicí
norský popelník opilé norky (video) Norsdallfjorden
čekání na trajekt na trajektu koupačka ve fjordu