Úvodní stránka Můj milý deníčku..... Kolik bylo nejen kilometrů.. Ja ba da ba duuuu... Suvenýry a jiné čučoretky z Bulharska... Informace,mapy a cestopisy z Bulharska Z umělcovy sbírky..... Brzy,jazyk,nazývati,... O CD....

1.den  27.7.

Úvodem

Naše letní cyklistická dovolená stála každého průměrného účastníka přibližně 10 000 Kč. Zájezd trval 18, respektive 19 dní. Pro občany ČR platí vízová povinnost pro pobyt a tranzit v a přes Jugoslávii, proto jsme si zařídíli na velvyslanectví Jugoslávie v Praze v Mostecké ulici tranzitní vízum (2× vstup - 2× výstup) za 55 DM, tedy cca 1000 Kč.  Autobusovou přepravu spolu s koly do Bulharska (do Sofie) jsme si vyjednali se společností EUROTOURS, která sídlí v praze na ústředním autobusovém nádraží Florenc naproti stanovišti č.55 ve 3.patře budovy (viz. vizitka v sekci Mozaika). Vedení společnosti je Bulharské, dobře mluvící česky. Byli ochotní a vyšli naším požadávkům na přepravu kol a termíny transportů vstříc. Na základě uplatnění množství slev (skupinová, zpáteční, věková, přes internet, atd.) byla konečná cena 2800 Kč, z toho jízdenka pro osobu Praha - Sofie - Praha stála 2100 Kč a přeprava bicyklu pro každou cestu 20DM, tj. přibližně 700 Kč za obě cesty. Vlastní přepravu zajišťovala, též bulharská, dopravní splečnost KATEV jedno a dvoupatrovými staršími autobusy repasovanými ze západních zemí. Cesta autobusem z Prahy do Sofie a naopak  trvala cca 25 hodin. Autobusy ze Sofie i Prahy vyjíždějí každý den v 9 hodin. Z Prahy odjíždí autobus z Florence z nástupiště č.6, ze Sofie z autobusového nádraží Europa (je to velký asfaltový plac vedle železničního nádraží, kde neexistují žádná nástupiště, autobus je třeba najít pomocí metody pokus - omyl).

27.7.2001
12.8.2001
13.8.2001
14.8.2001

Je pátek 27.července roku 2001 7:30 hodin a scházíme se na ÚAN na Florenci na nástupišti č.6, Hlava s Mírou jdou kamsi  do Bělehradské ulice schánět tvrdý lepenkový papír, abychom si mohli nějakým způsobem obalit kola. Po osmé přijíždí dvoupatrák, začíná chaos, nakládáme kola do vyhraženého prostoru. Ukázalo se, že lepenka nám byla prd platná a navíc musíme sundat přední i zadní kola.

Naflorenci...

Slušná hromádka

Je krátce před devátou, konečně jsme natlačili kola, sebe a věci do autobusu. Vyrážíme vztříc novým dobrodružstvím za hranice všedních dnů. Nálada v autobuse je opravdu výborná, stará se o ní i naše milá spolucestující Denisa Horová z Dobřichovic, která má v Bulharsku babičku, ale nesmíme ani zapomenout na miss Bulharsko, naší stewardku.Záznam promluvy stevardky v autobuse

Skvadra v autobuse - bez piva ani ránu

Kousek před Brnem je na dálnici objížďka, vhodný čas na pauzu a na moč.

Naše superkára

Stavíme v Brně, přibíráme asi čtyři nové cestující. Z Brna to kalíme po dálnici na Bratislavu, na hranicích trávíme asi 30 minut. Z Bratislavy pokračujeme do Komárna, je docela hustý vedro. Nyní hurá do nám dobře známého Maďarska, kde jsme byli s koly vloni. Po obchvatu M0 míjíme Budapešť a míříme na jih do Szegedu. Před půlnocí jsme na Maďarsko - Jugoslávských hranicích, sice nějakou dobu čekáme, ale vše proběhlo v pohodě (máme víza). Jugoslávií projíždíme v noci.